Q & A

Johanna: så är du inte ens smal...

svar: Detta kommer säkert du uppfatta som konstigt men jag tar detta som en komplimang ! Jag har alltid tyckt att jag vart "för smal" och tycker att det är otroligt vackert med mulliga tjejer ! Dock kan jag ej sätta mig själv som en kurvig tjej därför att jag vet att jag är smal. Om du inte tycker det så vet jag inte hur du tycker att en smal tjej ska se ut.. För jag tycker inte att det är specielt hälsosamt om man är "anorexia smal" som det brukar kallas. Inte för att det är något fel med det men jag tycker inte att det är något som man bör sträva efter. Som jag har sagt förr jag äter det jag känner för och jag äter i mängder ! Yes jag är ett riktigt matvrak så egentligen borde jag vara rund som en boll just nu.. Vilket jag inte är. Jag har lite fett att ta i lite var stans på min kropp men jag menar hallå vilken hälsosam tjej har inte det? Alla har vi fett på våra kroppar men bara för det så betyder det ju inte att vi helt plötsligt har gått och blivit "tjocka" bara för att kroppen växer? Så jag tycker inte att det är någon idé att noja över hur månka kilon vågen visar. Tjock, mullig, smal, jag menar vad tusan spelar det för någon roll? Visst jag har hört att alla strävar efter den perfekta kroppen som tex.. Megan fox har ? Men det är inte helsosamt att försöka svälta ner sig själv för att likna någon modell som får dieta och träna många gånger i veckan för att hålla den krops formen. Så jag säger bara en sak, att här i Sverige där vi har mat så att vi kan äta oss mätta och inte behöva svälta här ska vi äta oss mätta och vara tacksamma över kroppen som vi har ! Jag vill verkligen försöka få alla er som läser min blogg att inse att det inte spelar någon roll vad för krops storlek man har för det är inte kilona på vågen som visar vad äkta skönhet är.

Kommentarer
Postat av: alice

bra sagt!

2011-09-16 @ 12:10:23
URL: http://[email protected]
Postat av: aya

gött sagt asså, du har så rätt! :D

2011-09-17 @ 00:13:55
Postat av: sarah

håller med dig nathalie!

2011-09-18 @ 09:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0