Amor

Kärlek. Love. Amor. Liebe. Dashuri.
Olika namn, olika språk, olika människor men fortfarande samma innebörd och mening. Alla menniskor behöver kärlek, både barn och vuxna. Alla vill ha kärlek. Och tro det eller ej men just du är faktiskt omringad av kärlek och älskad varje dag. Det kanske inte alltid känns så, att man är älskad och har massvis av vacker kärlek omkring sig, men så är det faktiskt. Många tänker att "nej men jag hittar aldrig någon som vill vara tillsammans med just mig.. så jag kommer aldrig att få uppleva kärlek", jag förstår att det är lätt att känna så i dagens samhälle men det är inte bara den kärleken som är det viktiga och speciella här i livet utan det är även kärleken ifrån ens familj, ifrån ens vänner and so on. En kärlek som man inte riktigt tänker på. Men hur hade det känts om dina egna föräldrar inte visade dig eller gav dig kärlek, om dina egna vänner bara svek dig gång på gång och inte vill ge med sig av sin kärlek till underbara dig. Det finns många som har det så, att man känner sig oälskad utav sina föräldrar, eller att man är omringad utav falska vänner. Och det är sorgligt nog i första hand dom som har det så och får uppleva den smärtan som förstår innebörden av verklig kärlek och hur viktigt det faktiskt är. Nu tänker väl säkert några utav er " men hur kan hon sitta och skriva allt det här hon har ju pojkvän, familj och vänner" och jo visst det har jag och det är jag evigt tacksam över. Men jag vet också hur det känns att känna sig ensam, sviken, lämnad och oälskad. Jag har gått igenom jobbiga svek, perioder och händelser i mitt liv men som har gett mig erfarenheter och som har gjort mig stark. Att vara nära att förlora en förälder, att bli sviken av någon nära vän, eller att bli dumpad av någon som man verkligen tyckte om. Men allt det där som gör att man bara vill ge upp om kärleken och lyckan allt det där kommer att läka för eller senare och du kommer att hitta ett sätt att läka det och växa dig allt starkare. Anledningen till att jag började att tänka på detta ämnet kring kärlek är för att det börjar närma sig alla hjärtans dag och jag vet att det finns väldigt många människor som känner sig så sjukt ensama och oälskade just den dagen på året. Så jag vill att alla den dagen skänker en tanke till sina älskade runt omkring sig som man kan visa lite extra uppskattning och kärlek för just den dagen. Bara för att man inte är tillsammans med någon så betyder inte det att man ska behöva sitta ensam och tröst äta hjärtformade choklad hjärtan alldeles ensam. Utan varför inte spendera dagen tillsammans med någon som faktiskt bryr sig om dig? Din familj, dina vänner, ditt husdjur eller vissa kan tycka att det är roligt att anordna en "singel middag" för alla singlar. Kanske du kan tycka verka som en rolig idé vad vet jag. Eller varför inte ägna dig åt något som du brinner för? Så får du chansen att fokusera och hålla på med något som du älskar att göra den dagen istället för tillsammans med någon, vilket kan vara minst lika roligt och givande. Men det jag ville förmedla innan detta spårar ur är att jag vill att ni ska vara öppna och se och känna er älskade. För det finns alltid någon som drömmer om dig, som vill ditt allra bästa och som älskar dig av hela sitt hjärta. Glöm aldrig bort att du är speciell och älskad för just den du är ♥

Tog bilden ifrån Nathalies blogg men jag tyckte att den passade lite till inlägget... so i stole it


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Vad heter din kompis Martinas blogg?

Grymt bra blogg! :)

2012-01-25 @ 19:19:40
URL: http://emmamadeleine.name

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0