Fördomar

Något som jag har börjat att tänka och störa mig allt mer på under den senaste tiden är, just precis, fördomar. Jag ska inte peka ut Uddevalla specifikt nu för jag vet att bullshit och fördomar om folk försegår i alla städer hit och dit men specielt i små städer. Eller inte egentligen, men så fort som någon eller några lyckas med något i en små stad så vet alla om det direkt och självklart uppstår då avundsjuka och vissa människor kan inte hantera avundsjukan på rätt sätt utan måste börja sprida falska rykten and so on för att personen i fråga som nu lyckades med något ska få sjunka till botten igen pga all bullshit som går runt. Ja, jag är väl medveten om att jag har falska rykten och att det finns folk som har förutfattade fördomar om mig. Jag är fullt medveten om det för tro det eller ej, men allt som folk säger kommer för eller senare fram till personen i fråga. Jag bryr mig inte något vidare om rykten för jag själv vet vad som är sant och vad som jag har gjort och inte gjort, lika så skulle inte mina nära och kära dra en massa slutsatser utan att ha pratat med mig först om det. Så det är inte direkt något problem. Men, det som jag kan tycka känns lite jobbigt är alla dessa fördomar och det vet jag att jag inte är ensam om att tycka. Folk som bara ser mig gå förbi på stan till exempel och sen dömer dom mig utifrån vad dom såg. När jag går ute ensam på till exempel stan så brukar jag lyssna på musik och då hamnar jag i min egna lilla värld och tänker inte på omvärlden. Då brukar jag få ett riktigt stoneface eller till och med en och annan så kallad "bitch blick". Det är jag medveten om, men hur många tjejer och killar går runt och ler för sig själv och ser super trevliga ut varje gång som man är ute och går? Nej precis inte så många. Man är fokuserad på att komma fram helt enkelt och då tänker inte jag på mitt ansikttsutryck specielt mycket direkt. Eller, om någon är vän med exempelvis mig på facebook. Jag och personen känner inte direkt varandra och så kollar hon/han mina bilder och min logg för att få en uppfattning om mig. Visst, man brukar säga att en bild säger mer än tusen ord. Men en bild kan aldrig förklara vem man är som person. Jag har hört detta många gånger när jag träffar någon för första gången "jag har alltid trott att du är värsta bitchen men du är ju hur go som helst !" visst det är klart att jag blir glad och tacksam över att folk tycker gott om mig när dom väl träffar mig men det känns inte så himla roligt att veta att det finns folk som tror att jag är en "bitch". Jag kan inte vara någon annan än mig själv och jag kan inte anpassa mig efter att andra ska tycka om mig helt enkelt, så är det bara. Jag är galen, knasig, positiv, sprallig, glad och en snäll tjej helt enkelt (för det mesta) ibland har jag också mina dagar då jag är en riktig surfitta rent ut sagt, men alla har sånna dagar ibland och det är helt okej. Jag försöker att alltid tänka efter att jag fått en fördom om någon att "men det kanske inte alls är så, jag känner ju faktiskt inte personen". Jag hoppas inte att någon utav er som läser detta har fått för er att jag är världens bitch för det är jag verkligen inte ! Visst jag kanske kan se bitchig ut ibland but i can't help it ! Jag kanske sticker ut ibland lite grand klädmässigt but i like it ! Vissa är till och med "rädda" för att komma fram och hälsa eller små prata lite med mig men snälla var inte det ! Jag älskar att prata med nya människor och tycker bara att det är roligt när folk kommer fram och hälsar eller små pratar lite grand med mig. Dom som känner mig bra vet att jag är en riktigt galen tjej som bjuder på mig själv och det vill jag att ni andra också ska se. Jag säger inte bara att det är jag som har fördomar om mig för så vet jag att läget inte är. Alla har någon eller några fördomar om sig och så är det bara och vissa tar åt sig mer än andra. Jag vet att min text inte kommer att få alla att sluta upp med att dömma folk och snacka runt men förhoppningsvis så fångade jag någons intresse. Jag är inte perfekt ingen är det, men försök att se det fina och positiva i folk istället för att gämnt och städningt plocka fram det negativa hos någon. En persons riktiga skönhet går inte att se med blotta ögat utan det krävs en chans och ett första steg för att verkligen kunna plocka fram den riktiga skönheten hos någon. Till alla er som känner er kränkta och nertrycka av personer som inte har en sysning om hur fantastisk just du är. Så kom ihåg att alltid stå på dig för vem du är innerstinne och var starkare än den svaga personen som bara vill se dig svag. Visar du dig stark och står på dig så har genast skitsnackare förlorat.

Det här är jag. Galen och positiv.

Kommentarer
Postat av: zana

Jävligt bra skrivet, nathalie! Hur jävla bra som helt, sjukt nice!!! keep it up, guuurrrl<3

2012-01-27 @ 17:14:32
URL: http://myfeelingsinmyway.blogg.se/
Postat av: Allma

klockren!

2012-01-27 @ 17:25:17
URL: http://mylifffe.bloggplatsen.se
Postat av: jen

Asså det är så kul att läsa din blogg för du är vettig och kommer med så bra tips, love it!

2012-01-28 @ 18:52:40
URL: http://jennnis.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0