Just raise your middle finger and say fuck you to everyone that didn't belive in you







Låt ingen stå ivägen för dina ambitioner och drömmar.

Jag vet inte hur många gånger jag har råkat ut för att folk i min omgivning, till och med vänner ibland har försökt på ett lite diskret vis eller till och med sakt det rakt ut till än "du kommer inte att klara det, du kommer aldrig att nå dit". Avundsjuka är vad det är, så det skriker om det. Det är inte fel att ha höga ambitioner och drömmer. Siktar man högt så ja visst man kanske misslyckas men man har inte förlorat. Nej, verkligen inte, man har vunnit bara att man har vunnit ett mindre pris. Man har fått med sig så mycket erfarenheter och goda stunder på vägen mot toppen och det är det som räknas. Som man brukar säga "sikta mot månen, missar du så hamnar du åtminstone bland stjärnorna". Och det är verkligen sant som det är sagt. Mina drömmar och ambitioner är att en dag få jobba som en journalist på ett magasin i stockholm. Det är ingenting som jag bara säger, ingenting som jag tror att jag kommer att få serverat på ett silver fat. Jag tror inte att det kommer att bli enkelt men jag vet att det kommer att vara värt det i slutändan. Bara man står på sig, vågar chansa och leva sin dröm fullt ut, det är först då som man lyckas. Alla dom som går runt och tänker "äsch, det är ingen idé att ens försöka jag kommer ändå aldrig att klara det", nej för om man går runt med den inställningen då klarar man det inte. Så många människor kommer att försöka stoppa dig och trycka ner dig på din vandring mot toppen men du ska visa dig starkare än dom, stå på dig och intala dig själv att du kommer att nå någonstans i ditt liv och få uppnå din dröm en dag. Det spelar ingen roll ifall det är en stor dröm eller en liten dröm för alla drömmer är lika mycket värda och det är dina drömmar som kommer att leda dig till den sanna lyckan. När folk säger mig att jag inte kommer att lyckas då säger jag bara "vänta och se". En dag kan jag blicka tillbaka på alla dom som inte trodde på mig och bara le. Le för att jag inte gav upp och satsade på det som jag älskar och brinner för. Jag blir taggad att visa dom vad jag går för helt enkelt, det blir som en slags kick. Känner ni igen er ? Jag vill bara ge alla er som ibland kan känna av dessa motgångar och kritiska människor runt omkring er, jag vill ge er en slags boost. Att ni inte ska ge upp. Ni ska våga chansa, satsa och våga leva eran dröm och jag lovar er att det kommer att vara värt det i slutändan. You have to belive in your self, trust me when I say that i do belive in you and your dreams. Jag tror på dig, det borde du också göra.

Kommentarer
Postat av: zana

Nathalie, du skriver så jääääääävla bra!! ja exploderar snart, sjukt snyggt asså! keep it up girl, du peppar verkligen alltså!!! sjukt bra tjejen! btw, älskar bloggen!

2012-01-30 @ 21:51:47
URL: http://myfeelingsinmyway.blogg.se/
Postat av: Caroline

Så jävla rätt de du skriver!!

Du peppar så sjukt bra!

Satsa på din dröm och lev de , de är inte försent

2012-01-31 @ 08:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0