Mitt jullov 2011/2012

Vit snö som gnistrar så där stämningsfullt på julaftons morgon eller känslan när man precis kommit hem efter en kall vinterdags promenad, då man virar in sig i en filt och gör sig en kopp varm choklad. Nja, sån vinter har vi dessvärre inte haft hittils vilket har gjort så att jullovet inte varit lika stämingsfullt kanske men det har definitvt varit ett lov att lägga på minnet. Så mycket roligtheter har hänt på dom här 2,5 veckorna som gått. Dock känns det lite sådär att skolan och rutinerna drar igång redan imorgon igen. Nationella proven, sista terminen i grundskolan, gymnasievalen. Ja, det är mycket som står på spel för oss 96:or nu inom dom närmsta månaderna. Men jag vet att med rätt inställning och ambitioner så kommer detta att gå som en dans.

Mitt lov har jag spenderat mycket tillsammans med mina vänner, med min familj och med min pojkvän. Jullovet känns som ett lov då man ska umgås lite extra mycket tillsammans med sin familj, specielt kring juletid. Jag tycker att jag haft en hel del fina dagar och kvällar tillsammans med min fina familj och släkt. Jag har även haft många hel galna kvällar och nätter med mina fina vänner och många mysiga dagar tillsammans med dom också. Jag har fått kopplat av och myst och skrattat tillsammans med min pojkvän. Plus jag har fått en helt ny energi och ambitions kick som jag inte riktigt känt av på samma sätt tidigare. Jag har börjat engagera mig mer i träningen, att skaffa mig ett extra jobb och att även maila olika journalist högskolor så att mitt gymnasieval blir så rätt som det kan bli för min del. Jag har börjat att planera och tänka mer framåt på min framtid och vad verkligen jag vill med mitt liv. Det känns viktigt för mig just nu. Sedan att inte varenda minut eller varje dag inte har varit perfektion, det var inte direkt någon överaskning eller något som jag förväntat mig heller för den delen. Man har stött på hinder och tråkiga saker på vägen men som man brukar säga "everything that dosent kill you only make´s you stronger" och det är så sant som det är sagt. För allt som händer, för allt som folk gör, för alla hinder som jag stöter på så växer jag mig allt starkare och det gör mig till den jag är. Det där hemska som hände min älskade pappa natten innan julafton är det alldra jobbigaste som hänt under detta lovet men även sådana saker som gör en så ledsem och får än att tänka att livet kan vara så orättvist ibland det är just sånt som får än att inte ta varandra för givet, som får än att öppna upp ögonen och bli allt starkare.

Lovets höjdpunkter som har fått mig att vilja leva lite extra är såklart julafton, något av det finaste som finns är att få vara samlad tillasmmans med hela släkten. Stämningen, maten, julklapparna, skratten och allt ljus och pynt som pryder huset. Det är riktig jul för mig det. Nyår, en av dom roligaste kvällarna, min nyår blev verkligen helt fantastisk, en riktig sucé start på det nya året. Detta är bara två dagar och kvällar av alla mina stunder som jag varit med om under lovet. Jag vill tacka er alla för fina stunder tillsammans och nu ser vi till att fortsätta leva och skapa fina minnen tillsammans ♥


Kommentarer
Postat av: jen

Fin blogg och du är jätte söt :)

2012-01-08 @ 21:44:20
URL: http://jennnis.devote.se
Postat av: alexandra

Jättebra blogg, du är så himla fin!

Hur gick de med din pappa förresten förstår om du inte vill svara?



Kramar

2012-01-12 @ 16:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0