Let's make this summer rock



Sommaren 2012 närmar sig med storsteg och för vissa innebär detta lycka och allt vad det innebär. Chansen att få visa upp sin vältränade beach 2012 kropp som man tränat hela vintern lång och leva livet tjugofyra timmar om dygnet tillsammans med sina vänner. Medans för vissa innebär detta panik och stress, självförtroendet sjunker när man ens tänker tanken på att visa sig i bikini bland så mycket folk och man börjar att gämnföra sitt liv med andra tjejers liv och börjar tänka "hjälp jag har inte tillräckligt mycket roligt inplanerat, jag har inget sommarjobb, tänk om ingen vill umgås med mig, tänk om min sommar inte blir lika rolig som hennes.." och det ena efter det andra.

Sommaren för med sig så otroligt mycket härligheter men ifall man stressar upp sig inför morgondagen i onödan så glömmer man bort att leva i nuet och bara njuta. Jag kan själv känna av den prässen ibland av att man vill ha en fullplanerad sommar fylld utav roligheter tillsammans med sina nära och kära men det håller inte i längden att hålla på så. Den här sommaren vill jag leva fullt ut och njuta av varje dag oavsett vad den har att erbjuda. Jag vill kunna vakna upp en morgon och acceptera att jag inte har någonting inplanerat på hela långa dagen. Vilket är något som jag har otroligt svårt för, jag är en väldigt livlig person som lätt blir rastlös så därför vill jag kunna släppa på gasen en aning nu i sommar och bara leva för min egen skull. Acceptera att det är okej att inte alltid ligga på topp eller ha hela kalendern fullbokad. Men det är sån jag är så naturligtvis vet jag att det är sån jag kommer att göra min sommar, händelsefylld. Och det är precis så jag vill ha det, bara att jag vill kunna njuta utav det snäppet extra. Men alla vill inte ha det så, men lägger präss på sig själva att man borde leva så för att få det att verka som ett "intressant liv". Så det är det jag vill förmedla med denna lilla text, att alla er som läser detta att ni ska tänka lite extra på att leva för eran egen lycka den här sommaren, tänka efter vad just ni vill med eran sommar och sluta gämnföra era liv med andras. Det kanske låter lättare än vad det är men som man brukar säga "en lång vandring börjar med ett kliv i rätt riktning".

Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt, riktigt bra skrivet! Kram

2012-06-11 @ 21:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0