Peppande komentar angående min kropp och tränings tips









Hey :D : hey, hur gör du för att hålla din kropp såfin! du har perfekta ben osv!tränar du oftast din kropp?
äter du vad som helst?
e du ganska pettig med kropp? allså att du tar hand om den det bästa..? isf hur gör du?
jag fösöker just nu gå ner i vikt, och behöver flera råd.
svara gärna i ett inlägg!
fin är du som fan.
puss

Svar: Oj oj tack så hemskt mycket, helt sjukt vad glad du gör mig när du slänger på mig positiva åsikter. Jag tränar dans fem gånger i veckan, jag ser inte det som något tränings pass utan det är det jag älskar att göra och därför blir träningen så sjukt rolig. Sedan rör jag på mig en hel del, inte bara för träningens skull utan jag gör mycket fysiska aktiviter som man inte riktigt tänker på har även börjat att försöka jogga en gång i veckan. Så mitt bästa tips är att hålla på med fysiska aktiviter som man själv tycker är roligt ! Testa på någon ny sport, testa dig fram tills du hittar en träningsform som du tycker om. För det är väldigt olika från person till person, hitta någon att träna tillsammans med, då kan man hjälpa till att peppa varandra osv. Dock så är det snart dags för sommar uppehåll med dansen och då ska jag istället börja gymma på motionshuset så att jag håller i gång styrkan, vigheten och konditionen. Enkla övningar så som armhävningar, situps, plankan, upp hopp osv sånt som man kan göra till en vana att göra hemma en kvart innan man går och lägger sig. Ta promenader istället för att åka buss/bil/moppe. Du undrade även om jag äter vad som helst och ja faktiskt det gör jag haha, kanske inte vad som helst men jag är absolut inte petig med vad jag äter. Det är inte så att jag rå vräker i godsaker men någon gång i bland så äter jag något extra, och sedan så äter jag det som erbjuds i skolan och hemma så jag håller mig till en varierad och allsidig kost. Jag äter sånt som jag tycker om, orkar inte vela, men man behöver ju inte överdriva med det goda heller utan hitta en balans. Jag tycker att rör man på sig regelbundet så gör det inte så mycket ifall det slinker ner en extra kaka då och då. Som sagt mina tips är att hitta en träningsform som passar just dig, kanske träna tillsammans med en kompis och äta en varierad och allsidig kost. Man kan tillexempel göra det till en vana att ta en powerwalk på morgonen som start på dagen, något jag personligen rekomenderar ! Antingen med musik i öronen så man peppar inför dagens eller tillsammans med en kompis så man får pratat av sig lite. Lycka till med träningen och hoppas att detta långa svar duger haha annars får du höra av dig igen ! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0