En bra dag ligger framför mina fötter

Gosh, imorgon kommer det att  bli en bra dag ! Dels så får vi våra macbooks ifrån skolan imorgon vilket ska bli så fruktansvärt nice ! Och dels så har jag nästan bara dans imorgon i skolan, först dansteori, sedan jazz, sedan balett och så tillsist så har vi iförsig histori men det är lugnt. Imorgon eftermiddag efter skolan så drar även kulturskolans dansträningar igång. MTV/funk, modern och hiphop/street dance ! Åh, vad jag längtar. Missar dock kören och KU den här terminen pga för mycket dans på tisdagar.. men det gäller att prioritera ibland, as simple as that.
 
Idag så har det också varit en bra dag, skön start på veckan. Skolan var som vanligt, en modern dans lektion och resten vanliga lektioner. Vi har även börjat att spåna lite inför en dansföreställning som vi dans ettor ska ha när det närmar sig jul. Det kommer att bli sjukt mycket jobb eftersom att detta är vi själva som har hand om det och alla koreografier osv, men det klarar vi, det kommer att bli riktigt bra och framförallt roligt !
 
Idag så drog även min första dansträning på kulturskolan igång för den här terminen. Jag dansade house idag, inte den roligaste dansstilen som jag testat på direkt men det var roligt ändå ! Lite tråkigt bara att det varken finns street 3, ragga eller någon uppvisnings grupp i år.. Dom roligaste klasserna också. Så vi har skickat ett klago mail med förslag på lösningar så hoppas hoppas hoppas att dom hittar någon lösning för åtminstone någon utav klasserna.  Annars så har det väl inte hänt så mycket mer idag ? Hepp, nu så blir det att fortsätta nöta in funky & bliss koreografier. Jag börjar att jobba som dansinstruktör nu på lördag, roligt ska det bli !
 
 

Kommentarer
Postat av: linnea

var har du köpt dina skor? :)

2012-09-04 @ 23:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0