Fråga och Svar om Ramnerödsskolan

Anonym: heej !
jag ska börja på ramneröd till hösten tror jag , tycker du ramneröd är en bra skola ? har dom bra lärare ?
älskar din blogg tjejen !

Svar: Hej på dig ! Nu ska jag vara helt ärlig. Ramneröd är en bra skola i sig med ett bra koncept och lärarna är bra på att lära ut och så vidare så det är en bra skola i sig. Dock så kan jag säga att så här att hade jag fått chansen att välja om så hade jag inte valt ramneröd utan jag hade valt exempelvis väster skolan istället. Jag tycker att det finns alldeles för många "diskriminerande" lärare och elever på skolan. Man kan inte riktigt se ut som man vill, lyckas, synas yeah you named it utan att det ska bli världens tjafs och snack hit och dit. Det är klart att sånt här finns på alla skolor och det är olika från individ till individ men för min del har jag upplevt det så här medans andra på skolan kanske älskar det eller hatar det. Jag känner inte att jag blir respekterad eller behandlad på skolan så som jag blir utav andra elever från andra skolor eller utav andra vuxna. Sedan ska jag inte dra alla över en och samma kant heller för det finns även dom som såklart inte beter sig så här. Och detta är som sagt min upplevelse och mina åsikter så detta är inte direkt någon fakta i sig så att ingen från skolan tar illa upp och blir sur and so on... Men som sagt det är en bra skola i sig. Och förresten, tack så mycket !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0