Fredag - 9/12 2011

Nu är det helg igen, tänk vad veckorna går fort egentligen, dom bara flyger fram känns det som men skönt är väl det. Min dag har iallafall varit bra hittils. Startade upp dagen med tyska prov på morgonen som gick bra. Efter det körträning inför lucia på tisdag. Därefter en kort lunch rast och sedan slöjd, blev klar med min snygga militär skjorta med skinn krager som en trendig detalj. Så snygg är den, trendig också för den delen om man nu ska se det ifrån den synvinkeln. Stressade som ett djur men klar blev den och nöjd är jag. Självklart har jag tagit kort på den så att ni också kan få se. Efter slöjden var det svenska, jag och Jonte blev iallafall klara med vårat grupparbete så det känns skönt. Bara själva presentationen kvar nu då men det ska vi klara galant, vi ska redovisa via power point inte gjort det tidigare så det ska bli lite intressant. Min svenska lärare pratade även med mig och tydligen så kommer jag att få mitt MVG till våren istället för nu höstterminen, känns lite trist men det viktigaste är ju att jag får det i slutbetyg. Hon tycker att jag ligger på MVG nivå och att mina arbeten är välutförda men att jag inte varit med i det muntliga tillräckligt mycket, så det får jag tänka på till vårterminen helt enkelt. Alltid bra att sätta upp nya mål att sträva mot. Avslutade skoldagen med ett gammal nationelt matte prov också, gick väl sådär insåg att jag glömt bort en del grejer som vi gjorde i åttan. Som tillexempel median, och att räkna ut en cirkels area och skala. Så det får jag träna på till det riktiga nationela proven.

Ikväll ska jag vara med Nathalie Billgren. Först ska vi ner till uddevalla kyrka på en liten konsert som musikklasser ifrån väster och ifrån sinclair är med och anordnar så jag känner några som ska vara med där. Så då drar jag Nathalie och Linnda dit. Trevligt. Efter det som troligtvis är slut kring sju halv åtta tiden så får vi se vart vi tar vägen sedan. Kan man aldrig riktigt veta. Men hoppas ni har haft en trevlig fredag hittils och ha en fortsatt go kväll.

Några bilder på min skjorta med skinnkrage som jag sytt i syslöjden. Vad tycker ni?
   


Kommentarer
Postat av: johanna

skitsnyggggg, ser ju köpt ut. hur gjorde du, va det svårt?

2011-12-11 @ 18:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0