Frågestunden är avslutad


anonym: röker du ?

svar: Nej jag röker inte ! Jag har aldrig gjort och kommer aldrig till att göra det heller. Jag tycker att rökning är något som är oerhört onödigt, det är slöseri med pengar, förstör ens hälsa, man åldras och dör i förtid, osv. Så jag ser med andra ord ingen mening med att röka. Om jag ska vara helt ärlig så har jag inte tagit ett endaste bloss på en cigarett i hela mitt liv och det är jag jävligt stolt över ! Så jag hoppas att ni som röker bestämmer er för att försöka fimpa ciggen en gång för alla !



Josefin: kan inte du videoblogga? ;)

svar: Detta med videoblogg är inte riktigt min grej... Så tror nog att jag skippar det tills vidare.



anonym: vilken linje ska du gå i på gymnasiet?

svar: Eftersom att jag väljer först i februari/mars så har jag inte riktigt bestämt mig ännu.. Men jag är säker på att jag vill gå antingen samhäll och media programet på sinclair och margretegärde eller ekonomi på agneberg. Vilket som blir mitt första och andrahandsval har jag dock inte bestämt mig för än. Har nämligen två olika framtids drömmar, antingen jobba som journalist på en tidning som vecko revyn som exempel, eller att jobba som fastighetsmäklare.



anonym: vad andvänder du för att fixa dina ögonbryn?

svar: Jag använder en vanlig brun, lite mer åt det mörkbruna hållet, ögonbryns penna ifrån hm. Rekomenderar !



Johanna: tycker du att du är smal?

svar: Ja, jag tycker att jag är smal. Dock är det väl kanske inte just den kroppformen som jag tycker mest om utan jag tycker mest om lite mulliga och kurviga tjejer ! Detta var något som jag gick runt och funderade så mycket mer över förr, då hade jag en del krops komplex osv. Men nu har jag börjat att älska min kropp och dess form istället för att se ner på den. Jag föddes med den här kroppsformen och jag älskar min kropp precis som den är. Så det hoppas jag att även du och alla ni andra läsare gör ! Alla är lika vackra oavsett om man har storlek xs xl eller storlekar där emellan.



anonym: får du aldrig finnar eller liknande?

skit fin!

svar: Jag är mänsklig, med andra ord får även jag finnar. Det varierar från person till person hur mycket finnar man får under tonåren. Jag har den slags hyn så jag har aldrig haft några problem med acne. Sedan är det även väldigt viktigt att rengöra hyn i ansiktet med exempelvis ansiktsvatten så som jag gör.


anonym: hur gör du så du är så smal hela tiden? hur tränar du? äter?

skit fin, skulle verkligen vilja byta plats med dig!

svar: Jag gör inget specielt för att hålla den kroppsformen som jag har. Jag har som jag svarade i en annan komentar alltid tyckt att det är så fint med lite mulliga och kurviga tjejer och har därför aldrig brytt mig om ifall jag stoppar i mig för mycket sötsaker eller räknar kalorier osv. Jag äter när jag är hungrig och så äter jag det som jag tycker är gott helt enkelt, med andra ord nästintill allt haha. Jag brukar äta frukost, lunch, middag och även mellanmål som brukar bestå utav antingen nudlar eller godis och andra sötsaker hehe. Under sommaren då det är dansuppehåll så tränar jag inte specielt mycket och specielt inte nu när jag har skaffat moppe. Innan det så gick jag vart jag än skulle nu åker jag vart jag än ska istället. Not good. Men idag drog dansen igång igen så nu är jag på banan igen !



anonym: 1. är du nöjd över ditt utseende ?
2. om inte vad skulle du vilja ändra?!
3. tycker du själv att du är bortskämd ?
4. har du mycket akne ?
5. har du några bra tips hur du håller dig i så fin form ?
6. vem är du i skolan?!, den pratiga.. fjortisen.. den tyste vilken plats tar du i skolan helt enkelt ?
7. oskuld?
8. vart shoppar du mest?

kram!

svar 1: Det är klart att jag har komplex precis som alla andra men i det stora hela så är jag nöjd över mitt utseende.
2: -
3: Lite kanske, beror väl på vem man jämnför med. Jag vet ju att jag har det väldigt bra och jag är bortskämd utav kärlek och gläde ifrån mina nära och kära. Men jag är inte den där typen av tjej som får allt som jag pekar på och får jag inte det så blir jag jätte sur och grinig, sådan har jag aldrig varit som tur är.
4: Nej, det har jag inte.
5: Tyvärr men jag har faktiskt inte det. För jag varken äter på ett så himla nyttigt eller märkvärdigt vis eller tränar specielt ofta. Blir några danspass i veckan.
6: Hmm.. Haha den här frågan har jag faktiskt gott och klurat lite på enda sedan jag fick den. Jag tycker att det är lite svårt att svara på denna frågan själv för jag vet inte hur andra i skolan uppfattar mig. Jag vet iallafall att jag inte är den tysta eleven, utan jag tar en hel del plats både på lektionerna och på rasterna, mer än så här kan jag tyvärr inte svara på din fråga.
7: Nej.
8: Varierar, men det blir mest bikbok, hm, monki och gina tricot. Sedan diggar jag även nelly.com dock beställer jag inte så mycket där ifrån.



Sarah: älskar din blogg nathalie & beundrar dig, hur fin som helst!
nu till min fråga, har du några tips för hur håret växer fortare, har nu slutat plattat det, men mer tips, om du har några på lager? ;)
allt för mig, kram!

svar: Jag har länge rekomenderat vildsvinsborstar. Det masserar hårbottnen på ett sätt som får blodcirkulationen att öka. Dock behöver du inte lägga ut en massa pengar på en sådan utan kan tex massera hårbottnen själv när du champonerar in håret eller innan du ska gå och lägga dig om kvällarna. Sedan kan man ju även ta b-vitaminer som är bra för hårväxten. Och sedan är det ju såklart viktigt att du hittar ett bra shamop, balsam och hårinpackning för just din hårsort.

Sedan vill jag även tacka för dina fina komplimanger !



Moa: kan inte du lägga ut en bild på dina navelpiercingar? (enskilda bilder)
plus typ vart du köpt dom?

svar: Jo visst det kommer att dyka upp !



anonym: vilken kamera använder du & rekommenderar du den?
vilka bloggar läser du?

svar: Jag använder en digital canon kamera vet tyvärr inte vad den heter.. Jag tycker att den är riktigt bra för att vara just en digital kamera. Dock vill jag ha en Canon Powershort g12 system kamera, den system kameran är riktigt grymt ! Jag läser en massa oliak bloggar tror att det är runt 60 st haha.. Så det är allt ifrån mina vänner till mer kända bloggar.



Bella : hej, tänkte ställa ett par frågor som jag undrar, hehe.. ;)

1. vart handlar du dina kläder oftast?
2. hur håller du dig ifrom, t.ex, hur mycket joggar du om du nu joggar eller springer, vilken som. eller hur tränar du, berätta lite! :D
3. hur mycket äter du på en dag? + helgerna
4. dina piercingar, kan du inte berätta lite om dom? hur ont det gjorde, var tog du dom, hur sköter du dom så det inte blir infektioner osv.
5. vart köpte du ditt löshår, är det från en riktig människa eller är det syntethår (plasthår) + hur mycket de kosta. vill gärna ha tips, för har själv tänkt att köpa löshår!
6. och lite om piercingarna nu då, kan du inte lägga upp alla dina piercingar på bild, hur dom ser ut , vart du köper dom osv.

det var de, så nöjd om du besvarar dom!
älskar dig och din blogg, kärlek till dig!
kram

svar 1: Bikbok, ginatricot, monki och hm blir det oftast att jag handlar, men gillar även andra butiker och webb shopar som nelly.com !
2: Jag är alldeles för lat för att orka jogga eller träna bara för att hålla mig i form utan jag dansar några gånger i veckan det är min träning samtidigt som det är sjukt roligt !
3: Jag äter frukost, lunch, middag plus mellanmål som kan bestå av lite allt möjligt oftast blir det att jag unnar mig själv en hel del sötsaker hehe.
4: Jag tog min navel och min näs piercing på viking studio i Uddevalla. Det gjorde inte lika ont som jag trodde att det skulle göra. Jag köpte en rengörings produkt som är till för just piercingar och den använde jag flitigt morgon och kväll dom första månaderna.
5: På safari i Göteborg, jag vet faktiskt inte riktigt om det är syntet eller äkta men jag skulle gissa på att det är syntet men är som sagt inte säker. Det kostar 700 :- den längden som jag köpte nu nyligen ( 70 cm ). 50 cm som jag vanligt vis brukade köpa kostar 500 :-
6: Jo det kommer att dyka upp !

Kram på dig



Maria: är du oskuld?

svar: Nej det är jag inte.



anonym: kan du inte lägga ut hur du fixar dig inför en vanlig dag till skolan?

svar: Jadu, det finns inte så mycket att visa.. Jag väljer en outfit inför dagen som jag även publicerar varje morgon. Sedan så tar jag maskara, lite ögonskugga och ett drag med ögonbryns pennan sedan så är jag färdig så finns inte så mycket att visa som sagt.



anonym: får du månadspeng eller ditt barnbidrag?

svar: Jag får månadspeng!



anonym: vilken är din favvo outfit?

svar: Hm.. svårt val ! Men jag måste nog endå få erkänna att jag gillar mina rätt så nya svarta shorts som ni sätt en del av, när jag kombinerar dom shortsen med mitt gråa linne med urringning i ryggen med min vita halsduk, ett par kängor plus min tygväska. Det tycker jag är en riktigt snygg outfit.



anonym: Kan inte du börja med någon sorts mode grej här på din blogg? Skulle varit kul ;)

svar: Vilken bra idé ! Visst hade det vart roligt men vad för slags "mode grej" hade du tänkt dig? Vad jag anser är mode och snyggt just nu eller bara en massa inspirerande bilder osv? Komentera gärna vad ni vill se mer utav !



Johanna: hur fixar du dina ögonbryn? riktigt snygga
kan du lägga upp en bild på din favorit outfit?
hur lång är du?
kött eller fisk?
ketchup eller senap?
gina t eller bikbok?

de var allt för mig, kram

svar 1: Jag gör inte så mycket mer än att jag drar ett sträck med min bruna ögonbryns penna ifrån hm.
2: Jo visst kan jag göra det, men om du läser lite längre upp i bloggen så kan du läsa vilken min personliga outfit favorit är.
3: jag är cirka 163 cm lång.
4: kött.
5: ketchup.
6: bikbok.



m: mst bara skriva att du har en sjukt fin blogg o du verkar va en riktig go & positiv tjej!
bästa film?
favorit artist?
bästa skådespelare
favorit Serie?
hur länge har du och Albin varit tsm? :)

svar 1: Oj vad svårt val.. Dock såg jag en väldigt bra film för några dagar sedan som heter water for elephants och den var riktigt se värd.
2: Haha har nog faktiskt inte endast en favorit artist..
3: Sorry, kan jag inte svara på.
4: One tree hill eller gossip girl.
5: 1 år och cirka två veckor :)



ingen du känner..tyvärr: hej underbara nathalie (:
först vill jag bara säga att du är hur fin som helt & din stil är helt otroligt snygg.
men nu till min fråga ,
finns det något med ditt ute utseende du inte gillar ? :)))
kraaam !

svar: Först och främst vill jag tacka så hemskt mycket för dina fina komplimanger, uppskattar jag!
Men nu som svar på din fråga, det är självklart att jag har komplex och att det finns saker med mitt utseende som jag inte är specielt förtjust över. Jag gillar dock inte att påpeka mina komplex utan istället aceptera hel heten med mitt utseende som den är, jag har en kropp som är frisk och fungerar som den ska det är egentligen det enda som räknas. Just därför känns det väldigt otacksamt om jag ska börja att klanka ner på den. Hoppas att detta svaret duger.

Kram



anonym: Var det länge sedan som du köpte shortsena ? :)

svar: Nej det var det inte, kanske två veckor sedan :)



anonym: hur fixar du dig inför skolan? vem ser du upp till?
kram <3

svar: Jag väljer en outfit inför dagen, tar på ett lager med maskara, lite ögonskugga och ett drag med min ögonbryns penna sedan är jag fit for fight så att säga haha. Det är två personer som jag ser upp till extra mycket och det är min pappa och bloggerskan Kenza!



Sådär ja, nu var alla era frågor besvarade ! Hoppas att ni är nöjda över era svar annars är det bara att fråga igen så ska jag försöka att svara tydligare ! Ta hand om er, kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0