question and answer about two thing´s

Anonym: Heeej! Ja undrar hur många besökare du har per dag? Och om du är nöjd med den statistiken eller om du vill ha fler besökare?

Och så undrar jag vad du skulle göra om en ganska nära kompis till dig hade sagt att hon "inte gillade" en viss person, skulle du då också inte gilla den personen automatiskt eller skulle du fortsatt att tycka bra om henne så som du gjorde innan :) hoppas du fatta va ja mena xD


Svar: Hej på dig ! Jag har runt 150 - 200 unika besökare dagligen (det varierar upp och ner en del beroende på dag, är det tillexempel fredag då läser minst folk). Jag skulle gärna ha fler besökare, men det är inget som jag orkar lägga så mycket energi på utan jag länkar min blogg på facebook ibland och stannar läsarna här och även utökar sig så är jag nöjd och glad över det.

Jag förstår precis vad du menar. Man kan inte tycka om alla så är det bara, jag har en del nära vänner som kan tycka illa om någon mer eller mindre. Ibland kan mina vänner ha förutfattade meningar om folk och ifall det är en person som jag tycker bra om då konfronterar jag och undrar varför min vän tycker illa om den personen och sedan så brukar jag även poängtera det som jag tycker är bra med den personen. Så med andra ord påverkar det inte mig. Är det dock en person som jag inte har någon som helst uppfattning om som en av mina vänner tycker verkar lite knepig då lyssnar jag och tänker ifall det skulle kunna vara så men jag försöker att vara noga med att inte ha några föutfattade fördomar om folk som jag inte känner. Jag tycker att alla borde skaffa sig en egen uppfattning om andra och att man ska lära känna personen ifråga innan man börjar snacka runt en massa som kanske inte ens är i närheten av sanningen i egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0