question and answer

Anonym: Heejsan, är lite nyfiken, är också 96:a och ska snart göra ett gymnasieval det är svårt, det avgör ju din framtid osv. Men har du några funderingar? Vad blir ditt första & andra handssval inför gymnasiet? Älskar din blogg btw! Kram

Svar: Jag har fördjupat mig i detta med gymnasiet och min framtid en hel del under det senaste halvåret faktiskt och så här ser min "plan" ut. Mitt dröm jobb är att få bli journalist i stockholm, börja på någon mindre tidning och sedan jobba upp mig för att tillslut jobba på ett magasin och en dag kanske övergå till att bli program ledare istället. Att skriva, diskutera med människor, fördjupa mig i händelser och fotografera är några av mina största intressen så jag vet att det skulle passa mig alldeles utmärkt. Jag vet att med den drömmen vore det klokast att gå samhäll media och journalistik på gymnasiet men jag känner att samhäll är verkligen inte Nathalie, jag skulle inte trivas fullt ut på den linjen. Så jag har beslutat mig för att följa mitt hjärta och välja något som jag älskar.. estet dans. I tre år kommer jag att dansa mig klok på akademin med goa dansare och jag är helt säker på att jag kommer stor trivas. Ifall det är möjligt kommer jag att välja journalistik som mitt individuella val. Efter gymnasiet så har jag tänkt läsa två terminer högskolekurser i exempelvis trollhättan och då kommer jag att läsa samhäll så att jag sedan kan ha möjlighet att söka in till antingen jmg i göteborg eller jmk i stockholm detta är två journalist högskolor som jag drömmer om att få chansen att studera vid. För att bli antagen krävs då behörighet från gymnasiet och sedan att man läst två terminer med högskole kurser så det är därför jag ska läsa till det efter gymnasiet. Jag har även börjat leta extra jobb för att bygga på mina chanser till en bättre framtid och för att skapa mig så mycket erfarenhet och goda kontakter som möjligt. När man väljer gymnasie inriktigt så tror jag att det alldra bästa är att man samtidigt som man anser att man kommer ha nytta för det i framtiden att det är ett slags intresse samtidigt som man pluggar. Annars kan man lätt bli skoltrött och då blir det nog svårt att vara fokuserad. Oj, detta blev väldigt långt nu så hoppas du orkade läsa allt. Du får gärna ställa fler frågor ifall det är något som du undrar över !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0