Strandjoggen - I did it !

Ingen uppdatering inatt då jag kom hem men då var det bums i säng för att orka upp idag. Gårkvällen då vi firade Martina blev iallafall bra ! Vi gick till en mysig thai restaurang på kungsgatan och åt gott. Så mysigt ! Kl åtta drog vi mot östrabo på västerskolans vårkonsert (ingen särskrivning den här gången inte Cornelia hahah), åh så duktiga var dom ! Helt sjukt, rysningar genom hela kroppen. Efter det så åkte vi iallafall vidare hem till Linnda och mös vidare där med nachos, dipper och jordgubbar på det haha god blandning. Får aldrig nog av mat haha ! Vi kollade även film och tjötade. En riktigt mysig kväll med andra ord. Men strax innan ett tiden var jag tyvärr tvungen att åka hem för att orka med strandjoggen idag.

Gick upp med tuppen idag och redan strax efter nio tiden åkte vi ner mot riverside för att hämta ut våra nummerlappar osv. Uppvärmning kl tio och halv elva drog loppet (strandjoggen) igång. Loppet sträcker sig hela vägen från riverside (vid museet) och till café snäckan bortanför landbadet, vilket motsvarar 5 km. And guess what !? Jag klarade av att springa hela loppet utan att gå emellan !! Haha för vissa är detta ingenting men för mig är detta stort. Förra veckan slog jag mitt rekord på 2,5 km och nu ligger det på 5 km, wihoo framsteg ! Tog ut mig så mycket så att jag bara föll ihop och höll på att spy, inte så jäkla trevligt att det då dyker upp en man med filmkamera och börjar filma mig när jag ligger där och håller på att dö haha, inte drog han heller utan han stod kvar. Konstig gubbe det där.. Men men jag klarade det iallafall och jag är stolt ! Klarade det med tiden cirka 28 minuter också. Efter det hade vi picnik och sedan bar det av hemåt. Sedan dess har jag vilat och ätit god mat. Ikväll vid sju tiden blir det nog ett yoga pass och efter det hem till papsen för att mysa med honom och ge honom hans försenade födelsedags presenter haha.

Men oj, lång text. Nu avslutar jag. Hejdå ♥

Två bilder får duga, en på Martina ifrån restaurang besöket igår kväll och en från idag precis efter loppet då jag var helt DÖD.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0